ECMAScript 6 и TypeScript


Содержание

Связь между TypeScript и ES6 — ecmascript-6

Я новичок в Typescript и ES6, первое, что меня смущает, это их отношения, от MSDN:

TypeScript 1.5 добавляет ряд новых функций ES6, включая модули, деструктурирование, распространение, для. символов, вычисленных свойств, let/const и помеченные шаблоны строк.

Моя путаница (я знаю, что есть много сообщений, которые говорят, что Typescript является надмножеством JS):

Дозировать это значение Typescript просто используйте свой собственный способ (немного синтаксис diff и transpile), чтобы повторить то, что уже существует в ES6 снова (только для цели типа),

Означает ли это, что ES6 в принципе может делать все, что в TypeScript? и наоборот

    2 3
  • 20 окт 2020 2020-10-20 07:50:29
  • Kuan

3 ответа

ecmascript — стандартная спецификация, из которой следует Javascript. ES5, ES6, ES7 являются версиями этой стандартной спецификации. Typescript выполняется в Javascript. В зависимости от версии компилятора node, который у вас будет определять, какая версия стандартной версии Javascript будет скомпилирована вашей Typescript.

  • 20 окт 2020 2020-10-20 07:50:30
  • wolfeh

Typescript — это компилятор, который создает ecmascript. Источником Typescript является код, который поддерживает типы, интерфейсы, супер/подклассы и все, что вы знаете с других языков программирования. Как уже упоминалось, результатом является ecmascript, который запускается в любом браузере.

  • 20 окт 2020 2020-10-20 07:50:30
  • Anticro

TypeScript — это код script, который переводится в JavaScript — либо в ES5, либо в ES6 (и ES3 тоже).

TypeScript 1.5 добавляет ряд новых функций ES6, включая модули, деструктурирование, распространение, для. символов, вычисленных свойств, let/const и помеченные шаблоны строк.

Это означает, что вы можете использовать модули, для. и других функций в коде TypeScript и компиляторе TypeScript транслируется ваш код на совместимый с ESx код, который делает то же самое. Возьмем for..of , например:

передается в ES5 следующим образом:

Однако, если вы нацеливаете ES6, то транспиляция просто:

То же самое справедливо для модулей, распространения и т.д. В каждом случае TypeScript генерирует код, который ведет себя одинаково в ES5, ES6 и ES6 (упрощается, потому что это не всегда возможно).

Нет никакой разницы в выразительности TypeScript и ES6. Разница в том, что компилятор TypeScript помогает вам со статическим анализом вашего кода. В противном случае, что бы вы ни запрограммировали в ES6, вы можете запрограммировать TypeScript и наоборот.

Frontender Magazine

Эта статья сначала объясняет, как работают модули в ECMAScript 6, следующей версии JavaScript, затем дается описание инструментов, которые позволяют вам использовать модули уже сейчас.

Модульные системы для текущей версии JavaScript

Несмотря на то, что JavaScript не поддерживает модули на уровне языка, сообществом были созданы впечатляющие решения для их реализации. Два наиболее популярных (но, к сожалению, несовместимых) стандарта:

CommonJS (CJS): главное воплощение этого стандарта — модульная система Node.js (в Node.js есть несколько фич, выходящих за рамки CJS). Характеристики:

  • компактный синтаксис;
  • предназначен для синхронной загрузки;
  • преимущественно используется на стороне сервера.

Asynchronous Module Definition (AMD): наиболее популярной реализацией этого стандарта стал RequireJS. Характеристики:


  • синтаксис немного сложнее, что позволяет AMD работать без eval() или этапа компиляции;
  • предназначен для асинхронной загрузки;
  • преимущественно используется на стороне клиента.

Все это упрощенное объяснение текущего положения вещей. Если вы хотите углубится в эту тему, прочтите «Написание модульного JavaScript с помощью AMD, CommonJS и ES Harmony» Эдди Османи (Addy Osmani).

Модули в ECMAScript 6

Целью модулей ECMAScript 6 (ES6) было создание формата, удобного как для пользователей CJS, так и для пользователей AMD. В связи с этим они имеют такой же компактный синтаксис, как и модули CJS. С другой стороны, они не такие динамичные (например, вы не сможете условно загрузить модуль с помощью обычного синтаксиса). Это дает два основных преимущества:

  • на этапе компиляции вы получите ошибки, если попытаетесь импортировать что-то, что не было предварительно экспортировано;
  • вы можете легко осуществить асинхронную загрузку модулей ES6.

Стандарт ES6 module состоит из двух частей:

  • декларативный синтаксис (для импорта и экспорта);
  • программной загрузки (чтобы задать конфигурацию загрузки модулей и для условной загрузки модулей).

Синтаксис модуля ECMAScript 6

Модули ECMAScript 6 очень похожи на модули Node.js. Модуль — это просто файл с JavaScript кодом внутри. Для примера рассмотрим проект, файлы которого находятся в папке calculator/.

Экспорт

Ключевое слово export, стоящее перед объявлением переменной (посредством var, let, const), функции или класса экспортирует их значение в остальные части программы 1. В нашем примере calculator/lib/calc.js содержит следующий код:

Этот модуль экспортирует функцию square и значение MY_CONSTANT.

Импорт

main.js, другой модуль, импортирует square с calc.js:

main.js ссылается на calc.js посредством идентификатора модуля — строки «lib/calc». По умолчанию интерпретацией идентификатора модуля является относительный путь к импортируемому модулю. Обратите внимание, что, при необходимости, вы можете импортировать несколько значений:

Вы также можете импортировать модуль как объект, значениями свойств которого будут экспортированные значения:

Если вам неудобно использовать имена, определенные в экспортируемом модуле, вы можете переименовать их при импорте:

Экспорт по умолчанию

Иногда модуль экспортирует только одно значение (большой класс, например). В таком случае удобно определить это значение как экспортируемое по умолчанию:

Синтаксис импорта таких значений аналогичный обычному импорту без фигурных скобок (для простоты запоминания: вы не импортируете что-либо с модуля, а импортируете сам модуль):

Встроенные модули

Другим вариантом использования может быть предотвращение того, чтобы переменные становились глобальными. На данный момент, например, для этой цели лучше всего использовать самовызывающуюся функцию 2:

В ECMAScript 6 вы можете использовать анонимный внутренний модуль:

Кроме того, что такая конструкция проще с точки зрения синтаксиса, ее содержание автоматически отображается в strict mode 3.

Обратите внимание, что не обязательно осуществлять импорт внутри модуля. Инструкция import может использоваться в контексте обычного скрипта.

Альтернатива встроенному экспорту

Если не хотите вставлять export-ы в код, то можно все экспортировать позже, например, в конце:

Также можно переименовывать значения во время экспорта:

Осуществление реэкспорта

Можно реэкспортировать значения из другого модуля:

Также вы можете реэкспортировать все сразу:

API загрузки модулей ECMAScript 6


В дополнение к декларативному синтаксису для работы с модулями, в стандарте также присутствует программный API. Он позволяет делать две вещи: программно работать с модулями и скриптами и настраивать загрузку модулей.

Импорт модулей и загрузка скриптов

Вы можете программно импортировать модули, используя синтаксис, напоминающий AMD:

Среди прочего, это делает возможной условную загрузку модулей.

System.load() работает аналогично с System.import(), но загружает файлы скриптов вместо импорта модулей.

Настройка загрузки модулей

API загрузки модулей имеет различные хаки для настройки. Несколько примеров их возможностей:

  • настройка отображения идентификатора модуля;
  • проверка валидности модуля при импорте (к примеру, посредством KSLint или JSHint);
  • автоматическая трансляция модулей при импорте (они могут содержать код CoffeeScript или TypeScript);
  • использовать существующие модули (AMD, Node.js).

Вы должны сами реализовать эти вещи, но хаки для них предусмотрены в стандарте.

Используем модули ECMAScript 6

Два наиболее свежих проекта, дающих возможность использовать модули ECMAScript 6:

ES6 Module Transpiler: позволяет писать свои модули, используя некую часть стандарта ECMAScript 6 (грубо говоря, ECMAScript 5 + экспорт + импорт), и компилирует их в модули AMD или CommonJS. Статья Райана Флоренца (Ryan Florence) детально объясняет этот подход.

ES6 Module Loader: позволяет использовать API загрузки модулей ECMAScript 6 в современных браузерах. Чтобы открыть для себя мир модулей, используйте API:

System.baseURL = ‘/lib’; System.import(‘js/test1’, function (test1) < test1.tester(); >);

В реальных модулях вы используете ECMAScript 5 + экспорт + импорт. Например:

  • require-hm: плагин для RequireJS, позволяющий загружать модули ECMAScript 6 (только ECMAScript 5 + экспорт + импорт). Статья Каолана Макмахона (Caolan McMahon) объясняет, как он работает. Предупреждение: плагин использует более старый синтаксис.
  • Traceur (компилятор ECMAScript 6 в ECMAScript 5): частично поддерживает модули, возможно, в конечном счете будет поддерживать их полностью.
  • TypeScript TypeScript (грубо говоря, ECMAScript 6 и поддержка статической типизации): компилирует модули из внешних файлов (которые могут использовать большую часть ECMAScript 6) в AMD или CommonJS.

ECMAScript 2015 (ES6) и выше

Node.js строится на современных версиях V8. Базируясь на последних выпусках этого движка, мы обеспечиваем поддержку новых функций из спецификации JavaScript ECMA-262 своевременно предоставляя их разработчикам Node.js, а также улучшая производительность и стабильность.

Весь функционал ECMAScript 2015 (ES6) разделен на три группы: поставляемый (shipping), подготовленный (staged) и в процессе (in progress):

  • Весь поставляемый функционал, который V8 считает стабильным, включен по умолчанию в Node.js и НЕ нуждается в дополнительных конфигурациях и флагах.
  • Подготовленный функционал, это список почти готовых внедрений, который еще не утвержден командой V8 как стабильный, и требует дополнительный флаг —harmony .
  • Функционал под знаком в процессе может быть активирован индивидуально, с помощью соответствующего флага гармонизации, хотя это крайне нежелательно, кроме как для целей тестирования. Примечание: эти флаги доступны в V8 и могут измениться без уведомления об их устаревании.

Какие функции поставляются с какой версией Node.js по умолчанию?

На сайте node.green представлен отличный обзор поддерживаемого функционала ECMAScript в различных версиях Node.js на основе таблицы сравнения kangax.

Какие функции в процессе?

Новые функции постоянно добавляются в движок V8. Вообще говоря, ожидайте, что они появятся в будущем выпуске Node.js, хотя точных дат неизвестно.

Вы можете узнать функционал в процессе, доступный в каждом выпуске Node.js, используя аргумент —v8-options . Обратите внимание, что это неполные и, возможно, некорректные функции V8, поэтому используйте их на свой страх и риск:

А как насчет производительности конкретного функционала?

Команда V8 постоянно работает над улучшением производительности новых языковых функций, чтобы в конечном итоге достичь равенства со своими транспилированными или нативными аналогами в EcmaScript 5 или более ранних версиях. Текущий прогресс отслеживается на веб-сайте six-speed, который показывает производительность функций ES2015 и ESNext по сравнению с их родными аналогами ES5.

Работа по оптимизации функций, представленных в ES2015 и более поздних версиях, координируется с помощью плана производительности, где команда V8 собирает и координирует сферы, требующие улучшения, и разрабатывает документы для решения этих проблем.

Моя инфраструктура настроена с использованием флага —harmony. Должен ли я удалить его?

Текущее поведение флага —harmony на Node.js состоит в том, чтобы включать только подготовленный функционал. В конце концов, теперь это синоним —es_staging . Как упомянуто выше, это законченные функции, которые еще не считаются стабильными. Если вы беспокоитесь о безопасности использования таких функций, особенно в производственных средах, рассмотрите возможность выключения этого флага до тех пор, пока требуемые функции не перейдут в стадию «по умолчанию» на V8 и, следовательно, на Node.js. Если вы оставите его включенным, вы должны быть готовы к дальнейшим обновлениям Node.js, которые могут сломать ваш код, если V8 изменит свою семантику, чтобы более точно следовать стандарту.

Как мне узнать, какая версия V8 поставляется с определенной версией Node.js?

Node.js предоставляет простой способ перечисления всех зависимостей и соответствующих версий, которые поставляются с конкретным бинарным файлом через глобальный объект process . В случае с двигателем V8 введите следующее в своем терминале, чтобы узнать его версию:

В© Node.js Foundation. All Rights Reserved. Portions of this site originally В© Joyent.

Node.js is a trademark of Joyent, Inc. and is used with its permission. Please review the Trademark Guidelines of the Node.js Foundation.


Linux Foundation is a registered trademark of The Linux Foundation.

Linux is a registered trademark of Linus Torvalds.

Noobs Guide: Javascript vs JQuery vs ECMAScript vs Typescript

I’ve written a few articles urging new developers to learn javascript. The thing is, the javascript ecosystem is so fragmented and high-velocity that many who want to start learning to code just get overwhelmed.

Let’s break this down.

Javascript, ES5, ES6, ECMAScript

These are all (more or less) referring to the same thing. ECMAscript is the name of the formal language definition and Javascript is the common implementation of it in browsers. Think of ECMAScript as a tux when Javascript is more of a comfy t-shirt. In practical terms, ECMAScript is just another word for Javascript. Here’s my favorite book on the basics.

Цукерберг рекомендует:  Массивы - Вопрос по JavaScript массивам

What about this ES5, ES6 stuff?

Those are just versions of Javascript. So it’s all Javascript, but with some cool new accessories. All the new stuff is great and all the old stuff still works. If you are learning Javascript you don’t need to worry about this so much. Focus on learning the basics first. Even when you are using old versions of Javascript, there are libraries that can be used to add in almost all the new features to keep things consistent.

JQuery, React, Redux, Angular, Vue, etc

These are all popular libraries for Javascript. The most beginner friendly is JQuery, which has been around for ages and is still a very handy utility for lots of simple tasks in web pages. It has fallen out of favor recently because websites have gotten so complex. Eventually, JQuery just wasn’t the right tool for the job.

But it’s still super useful for the vast majority of low complication websites out there. I’ve seen people using the more advanced frameworks for simple sites that just show some static documentation — that’s overkill.

React and Vue

React and Vue are display technologies in javascript that are used to handle complex screens and interfaces. React was created and supported by Facebook and is used to power their website. Vue has similar goals and is supposed to be a bit simpler. If you are just learning javascript, they are overkill. If you have gotten the basics down, either or both are good.

The important bit is that React and Vue are both entirely for display, not behavior logic. That’s where Redux, Storybook and a host of other tech comes in. That’s where things get complicated. Take your time, do tutorials.

Angular, Ember, Meteor

These are “all in one” frameworks where javascript is used on both the server (node.js) and the browser. Because they do more, they are much more complicated. They also tend to include more “magic” to do things automatically for you. But this magic comes at a price. As long as you do things “their way”, things are easy. But sometimes what you need or want to do doesn’t quite fit “their way”. Then you’re in for some hell.

Personally, I prefer to keep things simple. But of the three, my favorite is Meteor.

Typescript??

Typescript is a language that compiles to javascript. Essentially, Javascript doesn’t have a feature that a lot of people like — “strict types”. If this doesn’t mean anything to you yet, go read my suggested Javascript book.

Just know that you take typescript and run it through another piece of software and it outputs Javascript. This process allows javascript to have the equivalent of strict types that some programmers (myself included) tend to prefer. It’s not necessary for you to know. Just know that it’s another flavor of thing that becomes javascript.

Conclusion

If you are just getting into programming, Javascript is a great place to start. There are plenty of online tutorials. For written books, the You Don’t Know JS series is one of the most accessible and well written I’ve ever encountered. It’s worth having a copy of the set and re-reading regularly as you learn.

Feel free to ask for help. Or buy me a coffee!

Сила ECMAScript 6: Класс и Наследование

This sponsored post features a product relevant to our readers while meeting our editorial guidelines for being objective and educational.

Я хочу познакомить вас с серией статей о ECMAScript6, поделиться с вами своей страстью к новой спецификации и объяснить, как ES6 может пригодиться вам. Надеюсь вам понравится читать информацию изложенную в этих статьях, так же как мне нравилось её писать.

Для начала, Я работаю в Microsoft над движком для отображения элементов в Microsoft Edge, который является сильно улучшенным движком Internet Explorer, который мы знаем (и любим?) долгие годы. Для меня самой главной особенностью данного движка, является поддержка многих нововведений ECMAScript 6. Мне кажется, что это огромный плюс при создании больших веб-приложений.

Я люблю JavaScript, но работая над большими проектами, как Babylon.js, я предпочитаю TypeScript, который теперь используется в Angular 2, между прочим. Причина этому JavaScript (также известный, как ECMAScript 5) не обладает всеми особенностями синтаксиса, к которым я привык, создавая большие проекты на других языках. К примеру, мне сильно не хватает классов и наследования.

Итак, без дальнейших церемоний, давайте приступим:

1. Создание Класса

Объектная модель в JavaScript основана на прототипах, в ECMAScript 5 есть возможность симулировать классы и наследование.

Гибкость JavaScript функций позволяет нам симулировать инкапсуляцию, к которой мы привыкли, работая с классами. Мы можем добиться этого с помощью хитрости — расширить прототип объекта:

Как вы можете заметить мы создали “класс” со “свойствами” и “методами”.

Конструктором является сама функция (функция Animal ) где мы можем создавать свойства. С помощью прототипа мы можем создать функции, которые будут считаться методами экземпляра.

Всё это работает, но для этого вы должны понимать прототипное наследование, и для тех кто работал до этого с привычными языками основанными на классах это может быть довольно запутанно. Забавно, что в JavaScript есть зарезервированное ключевое слово class, которое не используется. В ECMAScript 6 оно работает и позволяет писать более короткий код:

Результат будет одинаковый, но вариант выше легче писать и читать разработчикам более знакомым с классами. Нет необходимости в прототипе и вы можете использовать ключевое слово new для создания конструктора.


Кроме того, классы вводят новую семантику, которой не было в ECMAScript 5. К примеру вы не можете вызвать конструктор без new и вы не можете создавать методы с new . Также методы считаются non-enumerable.

Интересно следующие: Обе версии ничуть не мешают друг-другу.

В конце концов, даже с новым ключевым словом, это будет всё та же функция-прототип куда была добавлена другая функция. “Метод” в данном случает просто свойство с функцией у вашего объекта.

Две другие важные особенности разработки основанной на классах, геттеры и сеттеры, также поддерживаются в ES6. Тем самым становится более очевидным, что метод делает:

Не правда-ли удобно?

Здесь мы можем заметить подводный камень JavaScript: “не совсем приватное” приватное свойство ( _age ). О данной теме, я написал статью, некоторое время назад.

К счастью, у нас теперь есть способ лучше, сделать это с новой возможностью ECMAScript 6: символы.

Так что же такое символ? Это уникальный и немутабельный тип данных, может быть использован как идентификатор для свойств объекта. Если у вас нет символа, вы не можете получить доступ к свойству.

Тем самым мы имеем более “приватный” доступ к свойствам.

Или, по крайней мере, менее доступный. Символы полезны для создания уникальных имён, но уникальность не значит приватность. Уникальность всего лишь означает, что если вам нужен ключ, который не будет конфликтовать с другими ключами, создайте новый символ.

Однако пока что это не совсем приватно, благодаря Object.getOwnPropertySymbols , конечный пользователь может получить доступ к свойству символа.

2. Работа с Наследованием

Как только у нас есть классы, нам также нужно и наследование. Опять же в ES5 есть возможность симулировать наследование, но это довольно сложно сделать.

К примеру, вот как выглядит TypeScript код для симуляции наследования:

Не слишком легко читать.

Альтернатива ECMAScript 6 гораздо лучше:

Благодаря ключевому слову extends вы можете указать, что класс является потомком другого класса, ссылку на родительский класс можно задать ключевым словом super .

Со всеми этими замечательными нововведениями, у нас есть возможность создавать классы и работать с наследованием, при этом не прибегая к магии вуду прототипов.

3. Почему Использование TypeScript становится даже более актуальным, чем прежде

Со всеми новыми возможностями доступными в нашем браузере, я думаю использование TypeSciprt становится ещё более актуальным для генерации JavaScript кода.

Для начала, последняя версия TypeScript (1.4) добавила поддержку ECMAScript 6 (ключевые слова let и const ), так что вы можете работать с уже существующим TypeScript кодом, включив опцию для генерации ECMAScript 6 кода.

Но если вы посмотрите ближе на TypeScript, можно заметить, что он очень похож на ECMAScript 6 без типов. Так что изучения TypeScript сегодня, это отличный способ понять ECMAScript 6 завтра!

Заключение

Используя TypeScript, вы можете получить всё это сейчас, ваш код будет работать во всех браузерах, так как он будет сконвертирован в ECMAScript 5. Если вы хотите использовать ECMAScript 6 прямо в браузере, вы можете обновиться до Windows 10 и протестировать код в Microsoft Edge.

Если вы только хотите взглянуть на некоторые из особенностей нового браузера, remote.modern.ie предоставляет доступ к удалённому компьютеру с Windows 10 и Microsoft Edge. Это также будет работать на Mac OS или Linux.

Конечно Microsoft Edge не единственный браузер, поддерживающий стандарт ES6. Остальные браузеры также работают над добавлением нововведений ES6, вы можете проверить поддержку на: http://kangax.github.io/compat-table/es6/.

Будущее JavaScript с ECMAScript 6 довольно яркое, и честно говоря я не могу дождаться поддержки во всех современных браузерах.

TypeScript and ES6 import syntax

When I started using TypeScript for my Angular applications, I was confused about all the different ways with which you could import other modules. import ‘./polyfills.ts’; import < Component >from ‘@angular/core’; import HomeComponent from ‘./pages/home/home-page.component’; import * as _ from ‘lodash’; import assert = require(‘assert’); At first, I thought that as a programmer you could choose whether you wanted to use curly braces or not, but I quickly found out that that was not the case. It all depends on how the module that you are importing is structured. I have created an overview of the different ways by which a module can be exported, together with their corresponding import syntax. Most of them are actually plain ECMAScript 2015 (ES6) module syntax that TypeScript uses as well. The examples are from my solution to the first puzzle of Advent of Code 2020 and can be found on GitHub if you want to play around with imports and exports yourself.

Named exports (TypeScript, ES6)

Export syntax

When a module needs to export multiple variables, it can use so-called named exports:

Another way that named exports can be done is by specifying what you want to export at the end of the module:

Import Syntax

You can import these modules in two ways. Either you import everything as one object (sometimes called namespace):

Or, you specify all the individual variables that you want to import:

If you specify the variables, you can also import them under a different name:


Default export (TypeScript, ES6)

A module can also export one variable as the default export:

This can be imported with the following syntax, without curly braces:

This is implemented by exposing a named export with a special name ‘default’, so you could also do the following:

If you need this to import a module that has both a default export and named exports, then this module might not have one single responsibility.

Empty import (TypeScript, ES6)

Some modules do not export any variables and only have side-effects, such as mutating the global window (global variables) or prototypes (e.g. polyfills). To execute the body of these modules, they can be imported without specifying any variable names. It will be executed only once, because modules in JavaScript are singletons.

NodeJS modules (TypeScript)

NodeJS modules are based on the CommonJS module standard (exports and require), augmented with some NodeJS specific syntax (module.exports for instance). In JavaScript, you can export things from your module by assigning them to the object exports and import then synchronously with require()

This is also valid TypeScript, but the TypeScript compiler cannot help you with type information from the module. For this to work, you need to import the module, to let TypeScript find the type information from the module’s type definition file.

If you let TypeScript compile to CommonJS modules, you can also use ES6 module syntax in your TypeScript source. However, because it has no default export, you have to import it as with named exports:

I Like Kill Nerds — The blog of Australian Front End / Aurelia Javascript Developer & brewing aficionado Dwayne Charrington // Aurelia.io Core Team member.

As Javascript slowly becomes a less salty language thanks in part to ECMAScript 2015 (formerly ES6) amd ECMAScript 2020 (formerly ES7), the question of whether to choose a superset of the Javascript language or write POJ (Plain Old Javascript) is a question we need to ask ourselves.

My experience with TypeScript is rather minimal, whilst investigating Javascript frameworks a few months ago I used TypeScript for a little while to get a feel for it and see what it would offer me in terms of workflow and efficiency. The fact the project would be built in .NET which means using Visual Studio 2013 was also a point towards TypeScript (of which Visual Studio fully supports).

Цукерберг рекомендует:  Windows - Windows или OS X

What does TypeScript offer us?

For a long time Javascript has suffered from some pretty serious flaws, which supersets and compile-to-Javascript languages like CoffeeScript have tried to solve. TypeScript takes the concept a step further and gives us strong typing and static compilation. It allows us to discover flaws in our code before they’re pushed into production, if your code isn’t valid, it won’t compile.

Whilst we can achieve the same thing in conventional Javascript, it usually requires the use of one or more front-end CLI tools that check our types, ensure our code adheres to the styleguide, handles minification and ensures that everything will work in non-spec compliant browsers.

A handy feature of TypeScript courtesy of its strict types is that it addresses issues with the loose equality operator == . In conventional Javascript doing so would coerce the types, converting them before they are compared. In TypeScript however because you defined the types being compared beforehand, TypeScript knows when you’re trying to compare using == two values with non-matching types like Number and String and produce an error.

It also addresses a few other quirks in Javascript that I won’t go into. It is worth pointing out that TypeScript obviously doesn’t fix Javascript, but because it compiles to Javascript, it prevents us from making basic and sometimes hard to see errors in our code before we even get to run it. Your TypeScript code is compiled to resemble the good parts of Javascript. You get classes, modules and all of the other nice features that we’ve grown to love in ES2015 and future specifications.

You also have to factor in to the equation that TypeScript made its debut in 2012, before we had the great choice of front-end tooling and support we do today thanks to the concentrated efforts of the TC39 committee.

If you’re working in a large codebase (the purpose of which TypeScript was originally designed for), then there is a benefit to TypeScript how it strictly enforces types. It is more verbose and designed to catch errors earlier before they’re introduced into a codebase.

If you’re already working with a language such as Java or C#, then you will probably hate Javascript itself and prefer to use TypeScript instead which will feel right at home. Using TypeScript within a C# heavy project makes a lot of sense and helps reduce the context switching efficiency drop you traditionally run into when switching from front to back-end (or vice-versa).

While TypeScript offers many other features, the strong typing is definitely the biggest and unique aspect of TypeScript that sells it. As witnessed in TypeScript 1.5, a lot of ECMAScript 2015 features were rolled into it and presumably TypeScript 1.6 will roll in more features from the current and future specification.

What does conventional Javascript offer us?

Before transpilers like Babel hit the scene, we had Google Traceur and while it allowed us to write future Javascript, we didn’t have support for at the time only early draft concepts of what ES2015 would look like. In 2012 we didn’t have much, in 2015 we have a lot of choice.

In the latest spec we get; classes, arrow functions, modules, let and const, for..of iterator, enhanced object literals, generators, weakmaps, proxies, symbols, promises, tail calls, reflect api, module loaders and plenty more. It turns out your regular run-of-the-mill Javascript has grown up, it offers the kind of things we could only dream about 5 years ago.

However, conventional Javascript still lacks static types. But is being able to verbosely define your types that big of a deal in Javascript? The benefit of types (besides preventing errors) is they make it easier for other developers to understand your code.

However, given that ES2015 finally brings order to the court of Javascript, IDE’s like Webstorm are now able to appropriately check your code (especially now we are not all using different implementations of prototypal inheritance).

Conclusion

As much as I think TypeScript is great, I believe using it is a niche preference that boils down to; if you’re comfortable with C# or Java, you use Visual Studio as your IDE of choice, you have a lot of type guards in your code (instanceof checks), you are working on a massive codebase and finally: you work on a large team and you want to avoid styleguide clashes, ensure that all developers are writing the same code, the same way.

TypeScript is a great way to ensure that code is consistently written and appropriately checked before being compiled to Javascript and pushed into production.

If you don’t fall into the above categories, then standard Javascript is also fine. Honestly, at the end of the day, TypeScript and Javascript are the same thing, they’re both Javascript, one is just more stricter and C#/Java like than the other.

At face value, the only difference between TypeScript and Javascript is the static types and honestly, if you can live without needing to declare your types and you’re using other tools that catch your coding errors (or a great IDE), then TypeScript looks the same as modern Javascript. If you need type checking, you can always just use instanceof and typeof to check types before using/mutating them.

Ionic 2: TypeScript vs ECMAScript 6

Follow Josh Morony on

If you would like to invest a little to accelerate your learning, check out my premium books and courses below.

NEW Build blazing fast Ionic applications without a framework. An all-in-one resource for learning Ionic and StencilJS.


UPDATED An all-in-one resource for learning to build mobile applications with Ionic and Angular. Intended for beginner to intermediate Ionic developers.

The title of this post, although it describes the intention, might be a little bit confusing. TypeScript and ECMAScript 6 (ES6) are not really two different things battling it out, TypeScript is just an extension of the standard ECMAScript 6 syntax.

If you’ve done any research into what TypeScript is you may have seen it referred to as a “typed superset of JavaScript”, which is a very succinct description but I think it suffers from the typical problem of making things sound more complicated than they are.

Depending on which stats or mathematics courses you took in school and how good your memory is, you may or may not know what a “superset” is. If we have a set of data (A), then a superset (B) of that data would contain everything that is in set A, as well as some more data:

So in the context of TypeScript, this means that it contains everything that JavaScript contains with a few other things added as well:

The description also mentions that it is a “typed” superset, which just means that it includes types. If you have used some other programming languages like Java or C++ then you would be familiar with types. A type basically specifies what a variable is, or what a function returns, but we will talk about that in a moment.

Standard ES6 is perhaps a little bit less confusing for beginners (although as you will see, dependency injection is actually a little harder with ES6), but since TypeScript is seeing such wide adoption a lot of the resources being created are for TypeScript, and even the official Angular and Ionic 2 documentation are currently written in TypeScript.

The differences between the two approaches aren’t huge, and it’s reasonably straightforward to convert between the two. If you’re familiar with TypeScript and come across some ES6 code you could quite easily convert it, and vice versa. But if you are a complete beginner and don’t understand why there are two different ways to use the same thing, you might end up trying to use TypeScript code in your ES6 project which won’t work.

So let’s talk about the difference between ECMAScript 6 and TypeScript in Ionic 2.

TypeScript and ECMAScript 6 in Ionic 2

The Ionic CLI supports generating both TypeScript and ES6 projects. Fortunately, the CLI handles all of the setup required to run both types of projects so there’s no heavy lifting required on the users end here. Currently if you start a project with the following command:

ionic start MyApp Blank —v2

then you will have a standard ES6 project generated with .js files. If you take a look at the app.js file it would look something like this:

But if you include the —ts flag when creating a project like this:

ionic start MyApp blank —v2 —ts

you will get a TypeScript project with .ts files. If you take a look at the app.ts file it would look something like this:

Pretty similar. The only real differences here are types:

and dependency injection:

We’re going to talk through both of these concepts in a little bit more detail now.

Types

Types are pretty much the whole point of using TypeScript over ES6. Before ES6, which introduced things like classes, block scoping, and more, a huge benefit of using TypeScript was that it allowed you to use all of these features even with older versions of JavaScript. These features are supported natively now in ES6, but TypeScript still provides the added benefit of types which standard ES6 does not.

When declaring a variable in plain old ES6 you might just do something like this:

but with TypeScript you would do something like this:

The any in the code above is a type, which is basically saying “this variable can be any type of data”. Let’s take a look at a couple more examples:

Now we have given each variable some specific types. The data contained in http must be of the Http type, myNumber must be a number, and myString must be a string. If we were to change myNumber to the following:

`let myNumber: Number = “oops!“;

we would get the following error in the command line:

TypeScript error: Error TS2322: Type ‘string’ is not assignable to type ‘Number’.

Because we are trying to assign a text string to a variable that is supposed to be for numbers.

Why would we want to do this? It might seem like types just make things more complicated, but it does have its benefits. By using types our program knows what type of data it is expecting, and if the types do not match then it will complain and let us know that there is a problem. This is basically a really simple way to add some basic error checking into the application. It also makes dependency injection much nicer which we will talk about a little later.

Dependency Injection

We can use the concept of types to greatly simplify dependency injection. If you take a look at the constructor from our ES6 example it looks like this:

What we are trying to do is inject the Platform service which is imported at the top of the file into the constructor, and we would like that available under the variable name platform which we have specified in the constructor. For dependency injection to work then our app needs to know what this platform variable is supposed to be a reference to the Platform service.

So with ES6 we add this little weird bit of code above our constructor:

What this does is say that we want the first parameter in our constructor to be a reference to Platform . If we wanted to inject multiple services then we would do something like this:

Note that it is not necessary that the constructor parameters are lower case versions of the services being injected, you can name them whatever you want – it’s just the order that is important.

When doing dependency injection with TypeScript we can use types to specify the service that is being injected instead, like this:


Since we have specified that platform has a type of Platform our app knows what we want the platform parameter to be.

Summary

Although TypeScript certainly has its benefits (not all of which I have mentioned here), in the end it’s not a huge deal which style you prefer. As you can probably tell from this post, the syntax differences aren’t huge and you should pretty easily be able to convert from one to the other.

Цукерберг рекомендует:  Курсы Product manager - офлайн-интенсив Product manager

The “battle” between standard ES6 and TypeScript is one of adoption, not features, and it seems that TypeScript is winning that battle. Unless you have a specific reason not to, then you should use TypeScript. You would be going against the grain not to and there’s no real benefit to using standard ES6.

I originally wrote Building Mobile Apps with Ionic 2 using ES6, as this is currently the default that the Ionic team uses. Since TypeScript is this extra thing, it makes sense that it would be easier for beginners to stick with the basics and those who want to use TypeScript can. Since TypeScript is being so w >—ts flag when creating TypeScript projects, and will instead use a —js flag to create an ES6 project).

In future blog posts I will be writing tutorials with TypeScript, and I will also be updating my eBook to use TypeScript as well (for those of you who already have it, this will likely be included in the next update of the book).

Typescript vs ES6

Difference Between Typescript vs ES6

TypeScript was introduced by Microsoft and it is the open-source programming language. In Microsoft Visual Studio 2013 TypeScript is included as a first-class programming language. The compiler of the typescript is written only in typescript and it is compiled to Javascript.

ES6 full form is ECMA Script 6. The main aim of ES6 is to create a format for users of Common JS and of AMD both should get benefited and it is the scripting language. It mainly helps in applications to enable the client side scripting.

Valuation, Hadoop, Excel, Mobile Apps, Web Development & many more.

Typescript is the combination of Javascript and some additional features of javascript. And it is also the combination of a set of tools and language. It is just a javascript and it supports other JS files. It is portable.

Typescript is an open source tool. We can run this on any browser or any host. There are 3 types in typescript.

  1. Any type
  2. Built-in type
  3. User-defined type.

The main use of identifiers is it includes both the digits and characters but here we need to remember one thing identifier cannot start with digits so it should always start with character first and then with digits. It should not have space and there should not be any keywords but it should be unique.

ES6 (ECMA scripts6) having so many new features below are some of them::

  • Modules
  • Template Literals
  • Collections
  • Promises
  • De-structuring Assignment

There are 2 types of loops in ES6 one is Definite loop it consists of For loop and second type is indefinite it consists of both while loop and do while loop.

Here ES6 functions are Returning and Parameterized and there are many other functions in both Typescripts vs ES6. ES6 Boolean object represent either true or false. Boolean properties are constructer and prototype. There are mainly three types in Boolean tosource(),tostring() and valueof().

ES6-String helps us to work with a series of characters and String properties are Constructor, length, and prototype. There are so many methods in an ES6 string. Previously es6 was not supported to all the browsers but now most of the browsers supporting these tools but still there are some browsers which are not supported by ES6.

ES6 has come up with the easy way in returning multiple values in a function. Previous developers suggested many ways but when compared to all those ES6 is very easy.

Typescript interface is the syntactical contract it helps in defining the entity syntax. It defines methods, events, and properties and these are also the members of the interface. It is also responsible for the deriving classes to define the members. It also helps in providing a standard structure that the deriving classes would follow. For declaring an interface, we make use of the “interface” keyword.

Head To Head Comparison Between Typescript vs ES6

Below is the top 7 difference between Typescript vs ES6

Key Differences between Typescript vs ES6

The Key Difference Between Typescript and ES6, are explained in the below-mentioned points:

  1. If we compare both the Typescript vs ES6 we will not find the much differences. Everything we write in Typescript is supported by ES6 or vice versa. Typescript is the extension of ESI I mean there are some features added in Typescript.
  2. Developers always prefer Typescript because of features like classes and modules but now the same features are also available in JavaScript (After ES6 introduced) and you can use Babel to transpile down to ES5 for greater browser compatibility.
  3. Now we will see when we need to choose Typescript vs ES6. If we want to prefer compile-time type Checking or working with a New Library or Framework then we need to go with Typescript. If it is the largest project and we need multiple developers then Typescript is the best choice.
  4. ES6 mainly prefers when building in tools required or for small projects. One thing we need to remember here if we need strong testing workflow then we must go with ES6.

Comparison between Typescript vs ES6:

Below are the lists of points, describe the comparison between Typescript vs ES6

Typescript

ES6

Basis Of Comparison Between Typescript vs ES6
Definition Typescript is to eradicate the development errors ES6 is comparatively more flexible in development time
Explanation TypeScript is a free and open-source programming language. It is developed and maintained by Microsoft ES6 is a version of ECMAScript (ES), which is a scripting language specification standardized by ECMA international.
Benefits TypeScript supports all primitive data types ES6 will not support.
Variables Typescript having 3 scopes.

3. Local Scope

ES6 having 2 scopes.


2. Local Scope

Decision-Making 1.if Statement

3.else…if and nested if statements

4.switch Statement

1.if Statement

3. The else- if ladder/nested if statements

4.switch–case Statement

Modules Modules are of 2 types Internal and external modules In ES6 modules are classified as importing a module and exporting a module.
Loops Typescript and ES6 both are having same loops.

· Indefinite

Typescript and ES6 both are having same loops.

· Indefinite

Conclusion – Typescript vs ES6

JavaScript was introduced as a weakly typed scripting language in the year 1995 by Netscape to make HTML dynamic. There are several versions in Java Scripts I hope latest version is ES7 but many browsers understand ES5.

If we compare both Typescript vs ES6 in my opinion Typescript is having more advantages when comparing to es6. Another major advantage of the typescript is it will run a quick sanity test of all JS files to identify syntax errors. We can easily migrate JavaScript to Typescript.

For typescript, there are 3 types of classes but es6 is having 2 classes. Typescript classes include Fields, Constructors, and functions but as said es6 include constructors and functions.

Finally, I would like to conclude by saying typescript is more preferable why because in typescript code is more constant and validated correctly before compiled to JavaScript and pushed into production. If we are not comparing with this then we can go with es6, to be more clear both Typescript vs ES6 are same the only difference between Typescript and ES6 is static types. If we are using any other tool to identify coding error then you can use JavaScript. As I said earlier typescript is the modern Javascript.

Recommended Article

This has a been a guide to the top differences between Typescript vs ES6. Here we also discuss the Typescript vs ES6 key differences with infographics, and comparison table. You may also have a look at the following articles –

Programming Languages Training (41 Courses, 12+ Projects)

ECMAScript 6 и TypeScript

2586 просмотра

2 ответа

11306 Репутация автора

Я моделирую приложение JavaScript. Основной особенностью этого приложения является использование REST API для настройки и отображения форм с использованием некоторых пользовательских типов ввода. Я думаю использовать TypeScript для использования типов и классов. Но после некоторых поисков Google я понял, что могу достичь очень похожего результата с помощью JavaScript ES6 + Flow (и, возможно, Babel ).

  • Эти два подхода действительно похожи или я делаю беспорядок?
  • Что я должен рассмотреть, чтобы сделать хорошее решение, выбрав между ES6 + Flow или TypeScript?

Спасибо за помощь.

Ответы (2)

22 плюса

3145 Репутация автора

Отказ от ответственности: я работаю над командой Flow.

В целом, я считаю, что Flow больше ориентирован на надежность, а на машинописный диск больше внимания уделяется простоте использования. Таким образом, Flow отключит все, что может привести к ошибкам во время выполнения, в то время как TypScript в некоторых случаях решает, что на практике определенное поведение вряд ли вызовет ошибку, и предотвращение маловероятной ошибки не принесло бы неудобства разработчику.

Вот конкретный пример:

Этот код неверен — b.x теперь ‘asdf’ даже если тип говорит, что он должен быть ‘foo’ !

Typcript позволяет это. Поток жалуется на непонятную ошибку.

Что касается инструментария, побеждает Типик, руки вниз (насколько мне больно это говорить, как человек, который в первую очередь отвечает за интеграцию Flow в Nuclide). Процесс настройки прост, и все работает. Для потока вам необходимо установить и настроить Babel (поскольку Flow не является компилятором, вам нужно что-то, чтобы вычеркнуть типы). Для Typcript все, что вам нужно сделать для поддержки редактора, это загрузить VSCode, и все готово — вам даже не нужно загружать машинописные файлы отдельно. Для потока, если вы хотите идти по рекомендованному маршруту, вам необходимо установить Atom + Nuclide и загрузить Flow отдельно. После того, как вы настроены, поддержка редактора потоков работает очень хорошо, но первоначальная настройка занимает много времени.

Я не использовал VSCode + Typcript достаточно, чтобы иметь возможность точно сравнивать их, но я знаю, что многие люди очень довольны этим, и, основываясь на моем ограниченном опыте, он очень полирован. Набор функций также больше — например, TypScript поддерживает автоматическое рефакторинг.

Определенный тип машинописного текста (набор определений типов для библиотек, так что вы можете использовать модули npm при сохранении безопасности типов) больше и более зрелый, чем аналогичный поток Flow, типичный для Flow, хотя поток типизирован.

Автор: Nat Mote Размещён: 12.05.2020 04:50

плюса

84 Репутация автора

Статически типизированные системы помогают

Я большой поклонник статически типизированных языков, в частности, Haskell. Я работал с TypeScript и Flow. Притяжение к статически типизированной технологии заключается в создании лучшего кода с помощью компилятора (или некоторого эквивалента). С улучшенными инструментами проверки я могу прояснить свое мышление, чтобы перейти к более сложному, более самоочевидному дизайну. Это качество кода, которое также окупается, когда приходит время на рефакторинг и обслуживание. В этом польза.

Стоимость — это то, где выбор различает себя наиболее

В этом выборе стоимость — это то, где резина попадает в дорогу, потому что именно там появляются самые большие различия между Flow и TypeScript. То, что делает Haskell мощным, — это способность выводить типы. Хотя лучше всего аннотировать определения функций с сигнатурой типа, это не требуется.

Кроме того, и это ключевое слово, я больше склоняюсь к движку вывода типа при написании кода , т. Е. При попытке выяснить, как лучше всего создать подпись типа. Как только у меня есть код «типа», мне действительно не нужна статически типизированная емкость . работа выполнена, на что компилятор компилятора делает, удаляя всю информацию о типе.

Учитывая, когда мне нужна статически типизированная информация больше всего, невозможность вывести типы была самой большой проблемой, с которой я столкнулся с TypeScript. Когда мне больше всего нужна была емкость типа, я мог бы непреднамеренно выпекать ошибки без каких-либо указаний о том, как ее разрешить, когда мне это больше всего нужно. Кроме того, не имея возможности позволить компилятору вывести информацию, я увеличиваю свою рабочую нагрузку, я увеличиваю сложность проблемы способами, которые, как я знаю, не нужны. Вот где ключ вывода — ключ; это позволяет пользователю быть явным. Это позволяет линейный процесс при разработке моего кода (причина и следствие).

Линия перфорации

Источник выгоды хорошо определен (помощь типов). Сколько выгоды зависит от проекта. По моему опыту, существует больше проектов, в которых преимущества перевешивают затраты на использование статически типизированного подхода с использованием Flow.

Что касается настройки потока, я уже использовал транспилер и нашел, что дополнительная конфигурация должна быть номинальной. Преимущество такого подхода к настройке заключается в возможности постепенного использования технологии и в рамках проекта только там, где, по вашему мнению, вам больше всего нужно руководствоваться типом.

Наконец, я не упомянул синтаксические преимущества использования Flow. Это достаточно плохо, мне приходится отслеживать различные варианты JS (все хорошие изменения), используя Flow I, чтобы избежать того, что я считаю большим отходом от JS для TypeScript.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Все языки программирования для начинающих